مدیرعامل انجمن «ام‌اس» مازندران :

هر روز بر تعداد بیماران « ام‌اس» در استان افزوده می شود

شمال نیوز: مدیرعامل انجمن «ام‌اس» مازندران معتقد است که هر روز بر تعداد بیماران « ام‌اس» در استان افزوده می شوداما به دلیل ناشناخته بودن آن، آگاهی عمومی نسبت به آن وجود ندارد.

به گزارش شمال نیوز، به گفته سید عسگری عمادی ترکامی انجمن «ام‌اس» مازندران در سال 1382 با  دریافت مجوز از استانداری به منظور پیگیری مشکلات دارویی، درمانی و معیشتی بیماران تأسیس شد.

عمادی با بیان اینکه هرفردی پس از تشخیص بیماری، برای دریافت دارو و پیگیری درمان به انجمن مراجعه می کند، افزود: این افراد پس از تشکیل پرونده برای دریافت سایر خدمات انجمن به دانشگاه علوم‌پزشکی مازندران معرفی می‌شوند.

مدیرعامل انجمن «ام‌اس» مازندران بیان کرد: بیماری«ام‌اس» در دنیا ناشناخته است و هنوزپزشکان دلیل واقعی ابتلا به آن را نمی دانند، اما استرس و ناراحتی سبب تشدید آن می‌شود.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضرآمار غیر رسمی بیماران «ام‌اس» مازندران حدود 3هزار نفر است، اضافه کرد:از این تعداد، 2هزار و 543 بیمار «ام‌اس» تحت پوشش انجمن قرار دارند که 70درصد آنان خانم هستند.
عمادی برگزاری تورهای مسافرتی و زیارتی ،کلاس‌های آموزشی وهمایش علمی با موضوع بیماری «ام‌اس». کمک نقدی ماهانه و تحویل سبد کالا در ماه مبارک رمضان و لوازم التحریر در هنگام بازگشایی مدارس و ارائه کارت هدیه به عنوان عیدی پایان سال به بیماران نیازمندو برگزاری جشن به مناسبت روز جهانی «ام‌اس» را بخشی از خدمات انجمن «ام‌اس» مطرح کرد.
 

مدیرعامل انجمن «ام‌اس» مازندران ادامه داد: بیماران تحت پوشش انجمن دارای کارت شناسایی هستندو بیمه‌ها تا جایی که تعهدات قانونی نسبت به پرداخت هزینه دارویی و درمانی بیماران دارند، از آنان حمایت می‌کنند.

عمادی با بیان اینکه انجمن در سال جاری با هدف تحقق شعار خود«با هم ام‌اس را شکست دهیم»  برای افزایش آگاهی عمومی نسبت به این بیماری اقداماتی انجام داده است، گفت: در این راستا، اجرای برنامه‌ زنده تلویزیونی با موضوع بیماری« ام‌اس» در شبکه طبرستان با حضور پزشک متخصص مغزواعصاب، نصب بنر وپوستربا محتوای شعار انجمن «ام‌اس» در اماکن درمانی و بهداشتی و ارسال پوستر به ادارات دولتی صورت گرفت.

وی بیان کرد:در هفته گذشته 5نفر برای عضویت به انجمن مراجعه کردند که این موضوع نشان دهنده میزان بالای شیوع بیماری «ام‌اس» در استان است؛در حال حاضر بیماران «ام‌اس» برای درمان به بخشی مجزا تحت عنوان کلینیک «ام‌اس» در «بیمارستان بوعلی سینای» ساری مراجعه می‌کنند و بیمارستان تخصصی برای آنان وجود ندارد.

مدیرعامل انجمن «ام اس» مازندران با اشاره به اینکه متخصص نورولوژیست «مغز و اعصاب»همه روزه در کلینیک بیمارستان بوعلی سینای ساری مستقر است، اضافه کرد:خدمات کلینیک مانند ویزیت، بستری و.. برای بیماران «ام‌اس» به صورت رایگان است؛البته این بیماران می‌توانند خدمات دندانپزشکی را از بخش دیگری در همین بیمارستان به صورت رایگان دریافت کنند.

آدرس صفحه خبر در وبسایت شمال نیوز